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2008/08/16

CD | d+p :: Yukitomo Hamasaki - MATTER001

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ARTIST :: Yukitomo Hamasaki
TITLE :: d+p
LABEL :: mAtter
CATLOG NO. :: MATTER001
PRICE :: 2,100 yen(2,000 yen without tax)
TYPE OF FORMAT :: CD
BARCODE NO. :: 4526180015857
REREASE DATE :: 2008.08.16

d+p
01.untitled_01'01
02.untitled_10'36
03.untitled_08'24
04.untitled_10'55
05.untitled_05'06
06.untitled_05'40
07.untitled_10'04

mix : Yukitomo Hamasaki + uhitokiyosue
mastering : Yukitomo Hamasaki + Isao Kumano at Phonon studio
photography : Yukitomo Hamasaki
sleeve design : mAtter

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濱崎幸友の音楽には、私が評価できる要素や特徴が多く含まれています。周りの音と共存できる「主張しない」音楽です。つまり、透明感のある、窓のようなものです。
窓を通して、もしくは顕微鏡を通して風景を観る/聴くようなものです。音の風景のある要素が延ばされており、焦点がどんどん移っていくようなイメージです。遠くから、近くから聴こえる鐘、電車、虫、鳥や人間の声、飛行機などは、風によってフィルターされているように感じられます。また同時に、今現在聴こえている風景がデフォルメされ、その風景の基本構造が明らかにされているように聴こえます。それはエリック・サティの「ソクラテス」に対してのジョン・ケージの「チープ・イミテーション」のようなもので、欠くことの出来ない重要な部分のみによって構成されているように思えます。デリケートな音作り、広がって行く音色、環境音との絶妙なぶつけ合いによって、
聴く度に新しい体験のできる作品です。

クリストフ・シャルル
(サウンド・アーティスト/武蔵野美術大学映像学科准教授/環境芸術学会理事)
http://home.att.ne.jp/grape/charles/

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濱崎幸友の音楽は、小さすぎず、大きすぎず、少なすぎず、多すぎず、速すぎず、遅すぎず、強すぎず、弱すぎず、あたかもそれが最初から、そこにそのままあったかのように聴こえる。
光あるところ必ず影があるように、不可視で不可避な何ものかを常に携えながら、それらすべてをひっくるめなければ現れない、ちりちりとした境界をつくりだす。それは音のコンポジションでもなく、耳のコンポジションでもなく、しかしコンポジションとしか呼び得ない、奇妙なシンメトリーを保っている。
そんなしなやかな中庸の強度は、何かを極めようとする、保守的な心からは生まれない。抽象的でありつづけることは、自由であることのように難しい。

久保田晃弘
(サウンド・アーティスト / 多摩美術大学教授)
http://homepage2.nifty.com/~bota/
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Comments by Christophe Charles

The music created by YUKITOMO HAMASAKI includes a lot of worthy elements and features. His music is possible to put into context within the sounds that surround us,in a sense, it could be called selfless music, It's like a clear window. It's as if we're looking at  or listening to a landscape through a window or a microscope. The elements of the sound landscape are expanded to an extent in which the focus is constantly shifting.I feel as if these sounds, such as both a distant and closer bell sound, the sound of a train, insects, birds , a human being's voice, and an aircraft, are filtered with winds. At the same time, the basic structure of it's soundscape gives me an explicit sense of a landscape which has been deformes.
I appear to be that it's composed of only the integral important parts and  it's like " Cheap Imitation" by John Cage against ”Socrates" by Eric Satie.

The more you listen to it, the more you have new experiences, due to the fine clashes of his delicately crafted sounds, the diffusible tones and sound environments.

-Christophe Charles (sound artist/assistant professor of Dept. of imaging Arts in Musashino Art University)
http://home.att.ne.jp/grape/charles/

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Comments by Akihiro Kubota

The music brought forth from YUKITOMO HAMASAKI is not too small, not too big, not too little, not too much, not too fast, not too slow, not too strong, not too weak.As if it sounded that way from scratch.As if where light is, there is also shadow, his music always has an invisible and unavoidable " something ",   and brings forth a flickering border that could not  appear without all of these elements.It's not a sound composition nor an ear composition, but if there is only one way to call it, then it's "composition" held up by some bizarre symmetry. Such an intensity of balance and suppleness couldn't have been created from a conservative spirit that is simply trying to master something.Keep being abstract, as well as keep being free, despite the difficulty.

Akihiro Kubota (Sound Artist/ Professor of Tama Art University)
http://homepage2.nifty.com/~bota/